Inspiration 155 # pringles


so cool with pringles


“kita inginkan ketenangan, tetapi kita tidak menenangkan orang. Kita hendak bahagia, tetapi kita tidak membahagiakan orang. Demikian jugalah, kita hendak kebebasan tetapi kita hendak mengongkong orang. Ingatlah, kita akan dapat apa yang kita beri kepada orang.”
(Prof Dr Muhaya)


Sources:

Victor Nunes

Idea Roti Bun Bentuk Bunga

Sekadar nak kongsi je...bukan saya punya untuk ingatan sendiri..
=> copy&paste je..


Idea roti bun Kucing Tidor

Assalammualaikum, salam Sabtu.
Saya sharekan gambar dekorasi roti yang saya tanya pakcik google.
Semoga membantu.


cute sangatttt...memang tangkap lentuk 



Inspiration 154# Kacang


“Jika anda mengaku orang jadilah orang, jangan jadi orang-orang.”

Sources:

Victor Nunes

Tempahan Nadia

 ✽Åss∂ℓ∂♏u’∂ℓ∂ȋ̊Ƙu­♏ ω∂r∂h♏∂tull∂hȋ̊ ω∂ط∂r∂Ƙ∂tuh✽

Terima kasih kepada Nadia  kerana sudi menempah talam maszie'licious . Kepada Ibunya Selamat menunaikan haji, semoga mendapat haji yang mabrur, selamat pergi dan selamat kembali ke tanahair...






#serimukadurian
#serimukapandan
#100pcsapammekar

semoga berpuasa hati dan selamat menjamu selera


TEMPAHAN AWAL AMAT DIGALAKKAN 


Terimakasih kerana sudi membuat tempahan dengan maszie'licious.
 (Lainkali order la lagi).

Kalau berminat boleh whatsapp @ sms zie 017 69500 72

Tempahan En. Azlie

Assalamualaikum.. Selamat Pagi Sahabat Tersayang
Semoga hari ini lebih baik dari semalam.. 
Alhamdulillah.. masih diberi kesempatan untuk bernafas.. terima kasih.. Ya ALLAH..



#SerimukaPandan
#ApamMekar
#maszielicious
#ThankYouDear

 Terima kasih daun keladi menjadi regular customer saya.Terima kasih yea . 
Kalau sudi oderlah macam-macam lagi.

TEMPAHAN AWAL AMAT DIGALAKKAN 

Kalau berminat boleh whatsapp @ sms PUAN ZIE 017 69500 72

Tempahan Adik Ell @Shah Alam

ASSALAMUALAIKUM.

"Subhanallah, Walhamdullillah, Walailahaillallah, Allahuakbar"

Alhamdullilah rezeki ....
♡♡rezeki allah luas....


Tempahan serimuka marbelos from opis di Klang Ell.. tq for the order sis...


#serimukapandan
#kuihbakorpandan
#apammekar
‪#‎anytempahajuzcl0176950072

SALAM JUMAAT MUBARAKAH

Assalamualaikum... Kurang emat hari lagi kita akan  menyambut hari kemerdekaan negara kita . 31 August yang di nanti akan tiba, Ya...Salam Jumaat buat semua rakan-rakan blogger dan rakan-rakan yang sudi singgah dan membaca entrei-entri di blog maszie ini.. cewah.. pepagi gini macam Guru Besar berucap di perhimpunan lak yea.. kih3.. ,dan  Salam Merdeka 58


Jom Doa Ramei-rameii... Bissmillahirahmanirrrahim... 

"Rabbi Yassir wala tu'assir. Rabbi tammim bilkhair." 

Ya Allah permudahkanlah,jangan sulitkan. 

Ya Allah akhirinya dengan kebaikan.

Bismillahirrahmanirrahim.
.

Ya Allah
Di pagi Jumaat yang mulia ini 
Ampunilah dosa2 kami,
Dosa ibu bapa kami,
Seluruh ahli keluarga kami,
Saudara2 kami,
Sahabat2 kami,
dan seluruh umat islam.
Panjangkan umur kami,
kurniakanlah kami keselamatan
dan kesihatan yang baik.
Tunjukilah kami jalan yang benar.
Berkatilah kehidupan 
kami di dunia dan di akhirat
dan masukkanlah kami ke dalam syurga Mu, 
Amin

Resepi : APAM TEPUNG GANDUM

Agak mudah untuk membuat Apam nie..cuma banyak kerja nak sapu acuan kecil2 dengan minyak...kalau malas buh dalam loyang habis ceta.Apa yang senang dalam dunia ni kan...hehe..Selamat Mencuba!


Bahan-bahan:

200 gm tepung gandum

50 gm tepung beras
75 gm gula perang
1 sudu yis
1 1/2 cawan air suam + 1 sudu teh gula

Cara-caranya:

air suam + yis dan biar sebentar 5 minit hingga kelihatan berbuih.
Tambah tepung dan gula.
Biarkan kembang sebentar.
Lapik loyang dgn parchment paper atau sapu minyak
Panaskan kukusan.
Tutup loyang dengan aluminium foil.
Tuang adunan dalam loyang dan kukus hingga masak 30 - 45 minit.
Bila dah masak, sejukkan dahulu, baru dipotong...




Psssttt, terima kasih sudi baca. 

Inspiration 153#





“kita inginkan ketenangan, tetapi kita tidak menenangkan orang. Kita hendak bahagia, tetapi kita tidak membahagiakan orang. Demikian jugalah, kita hendak kebebasan tetapi kita hendak mengongkong orang. Ingatlah, kita akan dapat apa yang kita beri kepada orang.”(PROF. DR. MUHAYA)

 Sources:
Victor Nunes

Tempahan DITUTUP

Kepada para pelanggan Maszie'Licious , ZIE ingin memaklumkan bahawa tidak akan menerima tempahan bermula 29/8/15 - 31/8/15 kerana kami bercuti


Tempahan akan di buka semula 01/9/15


Harap Maklum.


Terima kasih diucapkan kepada semua para pelanggan Maszie'Licious .Segala sokongan anda amatlah kami hargai


Jazakumullah khairan kathira atas segala keprihatinan dan kerjasama kalian..^_^

Talam Roti

Pagi khamis yang penuh kesyukuran . alhamdulillah

Antara kuih yang berasaskan roti..
Talam roti (roti biasa dan Butterscotch.. Lapis roti dan taburan kismis dan coklat chip..
 Pastinya sedap👍🏻👍🏻👍🏻
Tunggu apa lagi?? JOM ORDER sekarang!!!
📞017 6950072


JATUH


disaat keadaan jatuh atau terpuruk
.....percaya dan yakinlah pada kekuatan diri sendiri selain do'a memohon kepadaNya 

yakin pada kekuatan pikiran dan perasaan.......untuk membuka pandangan akan ilmu yg seluas"nya dan membangun semangat untuk bangkit mencoba lagi

Salam Subuh sahabatku......

Idea roti bun kura-kura

J0m MEROTI sendiri di rumah....
buat bentuk kura-kura anak2 pasti suka



Inspiration 152 #


Kita ada minda sedar (fikiran/otak) dan minda bawah sedar/minda segar (roh/jiwa). Kawalan kedua-dua minda itu menjadikan hidup kita berjaya kerana kedua-dua minda itu mempunyai kekuatan dan kelebihan yang tersendiri. Kita boleh nampak imej yang difikirkan oleh minda sedar (otak/akal) kita itu, kerana otak kita mempunyai sel yang terlalu banyak, yang tidak terkira. Kerana itu setiap kali otak kita berfikir tentang sesuatu, otak kita akan melakukan asimilasi. Maknanya ketika kita berfikir, kita boleh bayangkan. Oleh sebab itu kita boleh kawal minda bawah sedar (otak/akal) kita untuk memilih fokus kita dalam mengejar matlamat dan tujuan hidup kita. Iaitu kita boleh kawal apa yang hendak dilihat oleh minda sedar (otak/akal) kita, yang di sebut fokus.
(PROF. DR. MUHAYA)

Sources:
Victor Nunes

WordLess WedNesday 79 # KEKAL SIHAT DI MUSIM PANAS

العقل السليم في الجسم السليم
Akal yang sihat itu berada pada tubuh badan yang sihat.

Mencegah lebih baik dari merawat. Khususnya musim panas melampau dan hujan yang tak menentu. Menjaga kesihatan itu tuntutan dalam Islam.

Bab losyen tu kalau tak nak pakai, cukup dengan wudhuk




Wordless WedNesday 78# RM JATUH

Salam...Sekarang berada di hospital...Marilah sama2 berdoa semoga kesihatan beliau kembali pulih setelah jatuh secara tiba-tiba
Semoga di permudahkan...saya pun tak sangka nak jadi macam ni....


Walapun nilai ringgit jatuh , tapi kalau seringgit
jatuh dalam tabung masjid/surau ...InshaAllah
nilai saham kita diakhirat pasti akan meningkat

Petua Ikan Bilis Goreng Lebih Rangup


Ikan bilis yang digoreng garing memang enak dimakan dengan pelbagai cara. Boleh dimakan bersama nasi lemak, bubur nasi dan juga boleh dijadikan rencah dalam nasi goreng. Tapi tahukah anda cara untuk mendapatkan ikan bilis goreng yang enak dan kerangupannya tahan lama? Cuba petua ini.

BAHAN-BAHAN:
Ikan bilis
Cuka makan
CARA-CARA:
1. Bersihkan ikan bilis dan masukkan ke dalam bekas.
2. Masukkan cuka dan gaulkan rata bersama ikan bilis.
3. Perap selama 5 minit.
4. Goreng ikan bilis seperti biasa. Insya-Allah ikan bilis anda akan lebih garing dan kerangupannya mampu bertahan lama.

Inspiration 151 #UBAT GIGI





Sangat penting untuk kita memahami akan kehidupan ini. Kita kena faham, kita adalah roh yang diletakkan dalam fizikal kita yang sementara, yang akan sentiasa berubah. Wajah kita 10 tahun lalu tidak sama dengan wajah kita kini. Sebab organ fizikal kita sentiasa berubah. Bayangkan sel di tubuh kita ini, tidak ada yang sama jika kita bandingkan dengan tujuh tahun yang dahulu, sebab sel kita sentiasa akan tumbuh yang baharu. Dalam perut kita ini ada satu lapisan sel yang akan berubah setiap lima hari. Sel darah merah kita juga akan bertukar setiap 120 hari. Kalau kita melihat diri kita di cermin, tubuh kita yang kita lihat di cermin itu adalah fizikal kita yang selalu berubah. Diri kita yang sebenar ialah roh kita, yang melihat diri kita dalam cermin. Cuba renung dalam kehidupan kita ini, adakah kita lebih sibuk hendak mencantikkan diri kita (fizikal) atau kita lebih sibuk hendak mencantikkan roh, hati dan jiwa kita? (PROF DR. MUHAYA)

Sources:
Victor Nunes

ROTI OH ROTI

ThrowBack..... Ceritera Sunday

Alhamdulillah, Saya bukanlah pro dalam bidang bakery, terutama sekali roti, tetapi dari pengalaman & teknikal berguru dan hasil tanya pakcik google ...hasil roti buatan sendiri 

Dulu saya ambil tempahan roti memandagkan masa yang tak mencukupi sekarang saya fokus pada tempahan kuih talam ...meroti ni seminggu sekali buat untuk makan family Alhamdulillah...wat sendiri lagi best dari beli kat kedai...poket pon tak kempis...hehee

Hasil membaking with putraku Irfan Semoga memberi manfaat kepada anak-anak yang suka main doh ...Sayang u ollss.....lepas adik exam nanti kita main doh dan masak2 lagi ok....


lihat hasil keras tangan kami...cicah dengan mushroom soup ... terbaekkk dari dapor ibu :-) 






Hari2 meghoti tak  jemu2 budak2 ni makan....hari ni wat bun kacang merah , mini sosej pizza & mix herb garlic bread....coti2 sek ni lapo saje bebudak ni....kuo masuk, kuo masuk......tau2 habeh doh.....



TEMPAHAN DARI CENTURY LOGISTICS

  ✽Åss∂ℓ∂♏u’∂ℓ∂ȋ̊Ƙu­♏ ω∂r∂h♏∂tull∂hȋ̊ ω∂ط∂r∂Ƙ∂tuh✽

Isnin punya cerita

  tempahan kuih talam yang zie terima daripada Puan Ell, Century Logistics Holdings Bhd ...dia ni memang customer tetap la kiranya...seminggu 2kali oder untuk staff,kalau ikutkan staf hari-hari nak roti dan kuih muih maszie...buat masa sekarang roti maszie berehat...terpaksa layan kuih talam aje dulu....katanya Bosnya sudah jatuh cinta dengan kuih talam maszie...alhamdulillah




#SerimukaPandan
#TalamPandan
#maszielicious
#ThankYouDear

 Terima kasih daun keladi menjadi regular customer saya.Terima kasih yea . 
Kalau sudi oderlah macam-macam lagi.

TEMPAHAN AWAL AMAT DIGALAKKAN 

Kalau berminat boleh whatsapp @ sms PUAN ZIE 017 69500 72

Salam Isnin

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

"Tengok diri kita dahulu, jangan cepat menuding jari ke arah orang,
yakni nampak kesalahan orang lain sahaja. Kita pernah dengarkan orang berkata, ‘Kalau satu jari kita tunjuk kepada orang, tiga jari lagi akan menuding kepada kita.’ Lihatlah dan auditlah diri sendiri dahulu sebelum melihat dan mengaudit orang lain! 


Sungguh indah bertemankan iman
kerana ia cahaya ketenangan.
Biar diri diuji, namun bunga2 kesabaran
akan sentiasa mekar dalam hati.......

TEMPAHAN PUAN WANIE

 ✽Åss∂ℓ∂♏u’∂ℓ∂ȋ̊Ƙu­♏ ω∂r∂h♏∂tull∂hȋ̊ ω∂ط∂r∂Ƙ∂tuh✽

Terima kasih kepada Puan Wanie dari Aman Perdana kerana sudi menempah talam maszie'licious . Selamat menunaikan haji, semoga mendapat haji yang mabrur, selamat pergi dan selamat kembali ke tanahair...


Talam Roti Butterscotch
Talam Cendol
Talam Keladi
Serimuka Durian


TEMPAHAN AWAL AMAT DIGALAKKAN 


Terimakasih kerana sudi membuat tempahan dengan maszie'licious.
 (Lainkali order la lagi).

Kalau berminat boleh whatsapp @ sms zie 017 69500 72

Idea Roti Bun Bentuk Tapak Kaki

Assalammualaikum, salam Ahad.

simpan sini dulu..nak simpan dalam phone dah penuh kiki emoticon




TEMPAHAN SERIMUKA PANDAN

Assalamualaikum....selamat petang..

"Bersihkan hati kerana semuanya bergantung kepada
niat. Kalau ada orang datang menjual barang kepada kita, belilah dengan niat untuk menyampaikan hajat orang yang berniaga. Seandainya kita tidak memerlukan barang tersebut, sedekah kepada orang. Maka kita dapat tiga perkara, iaitu sampaikan hajat orang, sedekah kepada orang dan menyambung silaturahim. Setiap nilai yang kita beri kepada orang itulah nilai yang kita akan terima.” (Prof Dr Muhaya)






SERIMUKA PANDAN...antara tempahan yang paling mendapat sambutan dari pelanggan  Maszie'licious. 

Untuk tempahan / pertanyaan sila sms/whatsApp 017-6950072. 

Pesanan self pickup di Bandar Bukit Raja, KLANG.


Idea roti bun yang comel dan kreatif

Dah comel sangat sayang nak makan




















 
Copyright © MaSZiE | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in