Shaggy Mohombi Faydee Costi - Habibi (I need Your love)


This is Hoshmand Sp
(Intro)
Yeah, luv, it's party time
Mohombi, Costi, Shaggy (rude boy)
Faydee
(Chorus)

Habibi lei, Habibi lei, Habibi lei lei lei lei-lei
Habibi lei, Habibi lei, Habibi
I need your love, I need your love, I need your lalalalalala
Let me love you, oh-oh
(Verse)
If I love ya love me right Back
The kind of love that keep you comin' back
If I love ya love me right back
Don't ever leave me, girl, don't do me that
So please (stay!), don't walk (away!)
Gimme another chance, mi love you the right (way!)
My true feelings pushing up
Woman, you luv me, can't do without
(Verse 2: Faydee)
Who am I without you by my side?
Every little piece of my heart broken in the dark
Wishin' I could hold you now...
When you were here for me, I was not there for you
I was too blind, couldn't see what you did for me
Now I don't know what to do
(Bridge)
Ladi ladi ram tam, ladi ladi ram tam
I'll be right here for you
Ladi ladi ram tam, ladi ladi ram tam
I'll be calling out for you, can you hear me?
(Toca toca latino!)
(Chorus)
Habibi lei, Habibi lei, Habibi lei lei lei lei-lei
Habibi lei, Habibi lei, Habibi
(Quiero quie-ie, te quiero mi amor)
I need your love, I need your love, I need your lalalalalala
(Papi chulo) Let me love you, oh-oh
(Verse 3: Shaggy)
And every time that you think to leave
I'll be don't don't don't don't go
And every time that you think of me
I'll want your big bright smile, just go
There's no-one else but you, girl
And when mi look at mi future, see you, girl
My true feelings pushing up
Woman, you luv me, can't do without
(Chorus)
Habibi lei, Habibi lei, Habibi lei lei lei lei-lei
Habibi lei, Habibi lei, Habibi
(Tengo baby)
I need your love, I need your love, I need your lalalalalala
(Papi chulo) Let me love you, oh-oh

Inspiration 172#

Orang yang mantap imannya melihat masalah/musibah dengan ‘mata hati’, peristiwa negatif (masalah/musibah) sebagai satu peluang memperbaiki diri dan tidak menyalahkan sesiapa, apatah lagi menyalahkan Allah! Lazimnya hanya orang yang bermasalah akan banyak masalah, sebab orang yang bermasalah ialah orang yang tidak celik ‘mata hati’, maka semua dilihat sebagai masalah dan cepat berputus asa untuk berusaha mencuba lagi memburu impian dan cita-cita setelah gagal. Surah al-Hadid ayat 23, Allah berfirman yang bermaksud, “Supaya kamu jangan berputus asa atas apa yang telah lampau dan jangan bersuka ria dengan apa yang datang kepada kamu. Dan Allah tidaklah suka kepada orang yang sombong dan membangga.” (PROF MUHAYA)
Sources:
Victor Nunes

TEMPAHAN KUIH BAKOR

✽Åss∂ℓ∂♏u’∂ℓ∂ȋ̊Ƙu­♏ ω∂r∂h♏∂tull∂hȋ̊ ω∂ط∂r∂Ƙ∂tuh✽
&
 Salam Sejahtera,

Selamat Menikmati Juadah / Pemanis Mulut... Kuih Bakar Maszie'licious...



lemak lemak manis..disaluti dengan butter yang enak..nak oder..sebiji RM 4.(takde GST%)

Kek Marble Sexy untuk Puan Salmiah

✽Åss∂ℓ∂♏u’∂ℓ∂ȋ̊Ƙu­♏ ω∂r∂h♏∂tull∂hȋ̊ ω∂ط∂r∂Ƙ∂tuh✽

27/09/2015

Kek Mable Sexy ( semua sekali 4 pcs ). Ia ditempah oleh Kak Salmiah yang berada di Taman Kelang Utama untuk pernikahan anak lelakinya. Kek ini bukan untuk hantaran tetapi untuk diberi kepada orang2 yang menolong. Untuk orang penangah bak kata orang Melaka. 


Terimakasih kerana sudi membuat tempahan dengan maszie'liciouse. (Lainkali order la lagi).
Kalau berminat boleh whatsapp @ sms zie 017 6950072

:) :) :) 

TEMPAHAN PUAN ROS

Give Love,U Will Get More Love

Tempahan dari Puan Ros @BBR KLANG


#Ketayap
#Kaswie_Gula_ erah
#Kaswie_Pandan
#Bingka_Bakor_Pandan


Bismillah...Alhamdulillah.Customer yang biasa beli pagi dan petang di gerai @BBR yang request tempahan untuk majlis nya.

TEMPAHAN AWAL AMAT DIGALAKKAN 


Terimakasih kerana sudi membuat tempahan dengan maszie'licious.
 (Lainkali order la lagi).

Kalau berminat boleh whatsapp @ sms zie 017 69500 72

WordLess WedNesday 80# I hate Hackers, don't you?

The best ideas to protect your home WiFi from any dangerous hackers-



TEMPAHAN TALAM BUTTERSCOTCH & SERIMUKA PANDAN

✽Åss∂ℓ∂♏u’∂ℓ∂ȋ̊Ƙu­♏ ω∂r∂h♏∂tull∂hȋ̊ ω∂ط∂r∂Ƙ∂tuh✽

30/9/2015



#serimuka_pandan
#talam_butterscotch
#tqoderawal

Terima kasih pada yang oder....

TEMPAHAN AWAL AMAT DIGALAKKAN 


Terimakasih kerana sudi membuat tempahan dengan maszie'licious.
 (Lainkali order la lagi).

Kalau berminat boleh whatsapp @ sms zie 017 69500 72

Inspiration 171#


Di Padang mahsyar tidak Ada lagi video palsu atau benar, semua adalah benar. Jom refleksi diri dan audit diri. Takut lah hanya pada Allah dan cari keamanan di dunia dan akhirat. Sesiapa mengejar syurga di akhirat PASTI mendapat syurga di dunia tapi sesiapa mengejar syurga di dunia mungkin hilang syurga di akhirat. Wallauallam


Sources:
Victor Nunes

Dosa, Noda Hitam bagi Hati

Semakin banyak dosa yang kita kerjakan, makin banyak noda yang menempel, akhirnya hati menjadi tertutup, sehingga sulit mendapat cahaya hidayah.
Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

إِنَّ العَبْدَ إِذَا أَخْطَأَ خَطِيئَةً نُكِتَتْ فِي قَلْبِهِ نُكْتَةٌ سَوْدَاءُ، فَإِذَا هُوَ نَزَعَ وَاسْتَغْفَرَ وَتَابَ سُقِلَ قَلْبُهُ، وَإِنْ عَادَ زِيدَ فِيهَا حَتَّى تَعْلُوَ قَلْبَهُ، وَهُوَ الرَّانُ الَّذِي ذَكَرَ اللَّهُ: كَلَّا بَلْ رَانَ عَلَى قُلُوبِهِمْ مَا كَانُوا يَكْسِبُونَ
”Ketika seorang hamba melakukan dosa, akan dititikkan dalam hatinya satu titik hitam. Ketika dia meninggalkannya, memohon ampun, dan bertaubat darinya, hatinya akan dibersihkan. Jika dia kembali melakukan dosa itu, akan ditambahkan titik hitamnya, sehingga menutupi permukaan hati. Itulah ’ar-Ran’ yang telah Allah sebutkan dalam firman-Nya (yang artinya), ‘Itu disebabkan karena ar-Ran yang menutupi hati mereka disebabkan dosa yang telah mereka perbuat.” (HR. Turmudzi 3334 dan dihasankan al-Albani).



Inspiration 170 #


Semoga kita semua bekerja dgn ikhlas dan berbuat lebih dari kita dibayar kerana tidak rugi orang yg memberi. Tidak ada orang kedekut yang bahagia.

Sources:
Victor Nunes

Gamma1 - Hidup Segan Mati Tak Mau


Howww Hoooooo
Semuanya telah kuberikan
Harta cinta dan kasih sayang
Apa yang belum kau dapatkan
Bahkan nyawa ku pertaruhkan
Kini kau hilang bagai ditelan alam
Aku disini tersakiti

Hidup segan mati tak mau
Saat aku pisah dari mu
Pahit rasa nya gula
Manis rasa empedu ku rasa

Engkau pergi tanpa berita
Habis kisah tutup cerita
Menagis dalam tawa
Senyum dalam derita kurasa... kurasa

Apa yang belum kau dapatkan
Bahkan nyawa ku pertaruhkan
Kini kau hilang bagai ditelan alam
Aku disini tersakiti

Hidup segan mati tak mau
Saat aku pisah dari mu
Pahit rasa nya gula
Manis rasa empedu ku rasa

Engkau pergi tanpa berita
Habis kisah tutup cerita
Menagis dalam tawa
Senyum dalam derita kurasa
Howww Hoooooo

Howww Hoooooo
Hidup segan mati tak mau
Saat aku pisah dari mu
Pahit rasa nya gula
Manis rasa empedu ku rasa

Engkau pergi tanpa berita
Habis kisah tutup cerita
Menagis dalam tawa
Senyum dalam derita kurasa
Kurasa howwwwww

TEMPAHAN PN. NITA @BBR, KLANG

✽Åss∂ℓ∂♏u’∂ℓ∂ȋ̊Ƙu­♏ ω∂r∂h♏∂tull∂hȋ̊ ω∂ط∂r∂Ƙ∂tuh✽

28.09.2015

Saya doakan agar kita semua dilimpahi rezeki yang banyak lagi berkat. Aamiin Ya Rabb.
Today is Monday.Alhamdulilah

Tempahan dari Pn. NITA dari BANDAR BUKIT RAJA 
untuk jamuan OPIS . Selamat Menjalankan Tugas 



#SERIMUKA_PANDAN
#TALAM_BUTTERSCOTCH

TEMPAHAN AWAL AMAT DIGALAKKAN 


Terimakasih kerana sudi membuat tempahan dengan maszie'licious.
 (Lainkali order la lagi).

Kalau berminat boleh whatsapp @ sms zie 017 69500 72

TEMPAHAN PN. INA @KAPAR - REPEAT ODER

✽Åss∂ℓ∂♏u’∂ℓ∂ȋ̊Ƙu­♏ ω∂r∂h♏∂tull∂hȋ̊ ω∂ط∂r∂Ƙ∂tuh✽

27/09/2015

Semalam punya cerita


#Maszie'licious
*Akkjualye...mtkhalalapaygkurang..

Terima kasih kepada Pn. Ina dari KAPAR untuk tempahan #SERIMUKA_PANDAN, #KOLE_KCG & #KUIHBAKOR_PANDAN yang diterima sebelom cuti raya  . Pada yang berminat untuk tempahan boleh call/whatsapp Kak ZIE 0176950072

LUPA ALLAH, JADI LUPA DIRI


Allah berfirman,
وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

Janganlah kamu seperti orang-orang yang lupa kepada Allah, lalu Allah menjadikan mereka lupa kepada mereka sendiri. mereka Itulah orang-orang yang fasik. (QS. Al-Hasyr: 19).
”Allah menjadikan mereka lupa kepada mereka sendiri” : Allah buat dia lupa terhadap hal yang manfaat baginya, lupa terhadap hal yang manfaat bagi kehidupan akhiratnya. Sehingga dia hanya disibukkan perbuatan yang kurang manfaat, atau bahkan yang merugikan dirinya.
Itulah hukuman untuk orang yang lupa Allah, lupa akan peringatan Allah, dan tidak peduli halal haram.
Karena bahayanya orang ini, Allah melarang kita untuk meniru kebiasaan mereka.
(al-Jawab al-Kafi, Ibnul Qoyim, hlm. 47)

Inspiration 169 #


Orang nak bertaubat mesti berdoa, paksa diri dan berhijrah dari kawan yang jahat kepada kawan yang baik. Semoga kawan kita jadi saksi ke syurga bukan saksi ke neraka.

Sources:
Victor Nunes

PUASA ARAFAH MENGHAPUS DOSA 2 TAHUN


Puasa Arafah adalah amalan yang disunnahkan bagi orang yang tidak berhaji. Dari Abu Qotadah, ia berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
صِيَامُ يَوْمِ عَرَفَةَ أَحْتَسِبُ عَلَى اللَّهِ أَنْ يُكَفِّرَ السَّنَةَ الَّتِى قَبْلَهُ وَالسَّنَةَ الَّتِى بَعْدَهُ وَصِيَامُ يَوْمِ عَاشُورَاءَ أَحْتَسِبُ عَلَى اللَّهِ أَنْ يُكَفِّرَ السَّنَةَ الَّتِى قَبْلَهُ
“Puasa Arofah (9 Dzulhijjah) dapat menghapuskan dosa setahun yang lalu dan setahun akan datang. Puasa Asyuro (10 Muharram) akan menghapuskan dosa setahun yang lalu.” (HR. Muslim no. 1162)



Imam Nawawi dalam Al Majmu’ (6: 428) berkata, “Adapun hukum puasa Arafah menurut Imam Syafi’i dan ulama Syafi’iyah: disunnahkan puasa Arafah bagi yang tidak berwukuf di Arafah. Adapun orang yang sedang berhaji dan saat itu berada di Arafah, menurut Imam Syafi’ secara ringkas dan ini juga menurut ulama Syafi’iyah bahwa disunnahkan bagi mereka untuk tidak berpuasa karena adanya hadits dari Ummul Fadhl.”

Jangan lupa esok Insya Allah ‪#‎sunnah‬ ‪#‎puasaarafah‬


Inspiration 168 # CEBISAN KAIN









Bayangkan kalau hidup kita penuh dengan niat memberikan kemanfaatan kepada sekalian manusia/makhluk dan kita menjaga ketakwaan kita kepada Allah, tidak sibuk mencari rezeki dan kebahagiaan duniawi hingga lupakan Allah SWT, insya-Allah kita akan hidup dalam konsep bahagia dan membahagiakan dunia dan akhirat. Kualiti kehidupan kita bergantung kepada kualiti hubungan kita dengan Allah dan kualiti hubungan kita dengan orang lain. Kalau bangun pagi stres, tentu ada yang tidak kena atau kekurangan dalam hubungan kita dengan Allah SWT dan orang sekeliling kita, yang menyebabkan kita tidak bahagia. Ingat, hanya orang yang bahagia boleh membahagiakan orang lain.(PROF DR MUHAYA)


Sources:
Victor Nunes

INNALILLAHIWAINNA ILAIHIROOJIUN..



Misteri kehilangan Abdul Habib Lahman dan Shahidan Saad sudah terjawab. Kedua-duanya baru sahaja disahkan meninggal dalam tragedi kren tumbang di Masjidilharam, 11 September lalu. Pengecaman jenazahnya berjaya dilakukan dibantu oleh ahli keluarga. 

Semoga roh mereka dicucuri rahmat. Takziah diucapkan kepada ahli keluarga. Kita yang tinggal mungkin terkilan dan berdukacita kerana begitu terasa akan kehilangan mereka berdua. Tetapi mereka sendiri beruntung kerana dipanggil pergi di saat dan tempat yang paling suci.

Allahummaghfirlahum... warhamhum.


Salam Takziah,

SORI BFF...DEMAM DAN SAKIT KEPALE JER

Day 2


sakit itu kifarah,,so jangan susah hati bila sakit..berlapang dada menerima kesakitan yang menghapus dosa2 kecil..insyaAllah hati akan tenang..

Inspiration 167 #JALA BUAH2AN



Kebahagiaan itu datang apabila kita sentiasa bersyukur, tidak mengeluh, tidak merungut, tidak mengumpat caci, tidak mempertikaikan, tidak menyalahkan diri sendiri dan tidak menyalahkan orang lain yang menyebabkan kita tidak bahagia. Didiklah jiwa dan minda kita, menghargai apa yang sedang kita ada, dan dapat membuatkan kita berasa senang, tenang, dan jauh daripada tekanan hidup. Berusahalah menjadi manusia dan hamba-Nya yang baik kerana itulah sumber ketenangan dan kebahagiaan.


Sources:
Victor Nunes

Idea roti bun bentuk LOVE TAUCANG

Just share pattern roti yang menarik 😊👍👌


Idea Roti Bun Bentuk Susunan Bulat

assalamualaikum kawan2...saya bukan nak bagi resepi...cume nak kongsi cara membentuk susun kepingan doh menjadi sebuku roti yang menarik selera kita dan untuk panduan je...:-)


TATA-CARA SHALAT DHUHA



Berikut ini tata cara melakukan sholat dhuha:
1. Berniat untuk melaksanakan shalat sunat Dhuha setiap 2 rakaat 1 salam. Niat tidaklah harus selalu dilafazkan, niat sudah dianggap cukup meski hanya di dalam hati,
2. Membaca surah Al-Fatihah,
3. Membaca surah Asy-Syamsu (QS:91) pada rakaat pertama, atau cukup dengan membaca Qulya (QS:109) jika tidak hafal surah Asy-Syamsu itu,
4. Membaca surah Adh-Dhuha (QS:93) pada rakaat kedua, atau cukup dengan membaca Qulhu (QS:112) jika tidak hafal surah Adh-Dhuha.
5. Rukuk, iktidal, sujud, duduk dua sujud, tasyahud dan salam adalah sama sebagaimana tata cara pelaksanaan shalat fardhu.
6. Menutup shalat Dhuha dengan berdoa. Inipun bukan sesuatu yang wajib, hanya saja berdoa adalah kebiasaan yang sangat baik dan dianjurkan sebagai tanda penghambaan kita kepada ALLAH.
Sebagaimana shalat sunat lainnya, Dhuha dikerjakan dengan 2 rakaat artinya pada setiap 2 rakaat harus diakhiri dengan 1 kali salam.
Adapun surah-surah yang dibaca itu tidak ada hadis yang mengaturnya melainkan sekedar ijtihad,kecuali membaca Qulya dan Qulhu adalah sunnah Rasulullah, tetapi bukan untuk shalat Dhuha, melainkan shalat Fajr.
Kita tidak dibatasi membaca surah yang manapun yang kita sukai, karena semua Al-Qur’an adalah kebaikan.
Doa sesudah sholat dhuha pun tidak dibatasi, kita boleh berdoa apa saja asalkan bukan doa untuk keburukan. Dan Juga usahakan tuk menghafal Doa Sesudah Sholat Dhuha yang sudah terkenal ini ... karena doa ini dapat menarik rejeki dari segala penjuru .. insya Allah ..
ini doanya...



ALLAAHUMMA INNADH-DHUHAA ‘A DHUHAA ‘UKA - WAL BAHAA ‘A BAHAA ‘UKA – WAL JAMAALA JAMAALUKA – WAL QUWWATA QUWWATUKA – WALQUDRATA QUDRATUKA – WAL ‘ISHMATA ‘ISHMATUKA.
ALLAAHUMMA IN KAANA RIZQII FIS-SAMAA ‘I FA ANZILHU – WA IN KAANA FIL ARDI FA AKHRIJHU – WA IN KAANA MU’ASSARAN FA YASSIRHU – WA IN KAANA HARAAMAN FATHAHHIRHU – WA IN KAANA BA’IIDAN FA QARRIBHU,
BIHAQQI DHUHAA ‘IKA, WA BAHAA ‘IKA, WAJAMAALIKA, WA QUWWATIKA, WA QUDRATIKA. AATINII MAA ‘ATAITA ‘IBAADAKASH-SHAALIHIIN.
ARTINYA: ..
“Wahai ALLAH, bahwasanya waktu Dhuha itu waktu Dhuha-MU – dan kecantikan adalah kecantikan-MU – dan keindahan adalah keindahan-MU – dan kekuatan adalah kekuatan-MU – dan kekuasaan adalah kekuasaan-MU - dan perlindungan itu adalah perlindungan-MU.
Wahai ALLAH, jikalau rejekiku masih diatas langit, maka turunkanlah – Dan jikalau ada didalam bumi maka keluarkanlah – dan jikalau sukar maka mudahkanlah – dan jika haram maka sucikanlah - dan jikalau masih jauh maka dekatkanlah
Dengan berkat waktu Dhuha, keagungan, keindahan, kekuatan Dan kekuasaan-MU ...
Limpahkanlah kepada kami segala yang telah Engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang shaleh ...
Selamat mengamalkannya sahabat ..
Semoga kita dapat mengambil pengetahuan yang bermanfaat dan bernilai ibadah. .. AAMIIN ..
Rasulallah SAW bersabda :"Barang siapa yang menyampaikan 1
(satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka
walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala." (HR. Al-Bukhari)
Subhanallah
Semoga kita dapat mengambil pengetahuan bermanfaat yang bernilai ibadah lewat tulisan ini dan mengamalkan dalam kehidupan sehari - hari. Aamiin

Apa makna kalimat jazaakallahu khoiron?

Assalammualaikum,
Terkadang kita mendengar ucapan Jazaakallahu Khoiron, lalu apa maknanya kalimat tersebut❓
Berkata Rasulullah shallallahu alaihi wa sallam :"Apabila ada seorang mengucapkan kepada saudaranya jazaakallahu khoiron, maka sungguh dia telah sangat menyanjungmu (sangat berterima kasih kepadamu karena dia menyerahkan kepada Allah untuk membalas kebaikanmu)".



Jazaakallahu khoiron adalah kalimat kebaikan yang menunjukkan segenap kebaikan di sisi Allah.
Jazaakallahu khoiron artinya semoga Allah menganugerahkan kepadamu surgaNya.
Jazaakallahu khoiron artinya semoga Allah menganugerahkan kepadamu kenikmatan melihat wajahNya kelak di surga.

Jazaakallahu khoiron artinya semoga Allah menyelamatkan mu dari neraka jahanam.
Jazaakallahu khoiron artinya semoga Allah memberikan hidayah untukmu di atas shirothol mustaqim.
Jazaakallahu khoiron artinya semoga Allah melindungi mu dari syaithon yang terkutuk
Jazaakallahu khoiron artinya semoga Allah memberikan rezeki yang penuh berkah.
Jazaakallahu khoiron artinya semoga Allah menjadikan engkau selalu berbakti kepada orang tuamu di dunia dan akhirat.
Jazaakallahu khoiron artinya semoga Allah menjadikan engkau senantiasa mengikuti sunnah nabiNya صلى الله عليه وسلم.
✏Berkata Rasulullah shallallahu alaihi wa sallam :"apabila ada seorang mengucapkan kepada saudaranya jazaakallahu khoiron, maka sungguh dia telah sangat menyanjungmu (sangat berterima kasih kepadamu karena dia menyerahkan kepada Allah untuk membalas kebaikanmu)".
✏Berkata Umar رضي الله عنه: " jikalau seseorang tahu apa yang terkandung dari ucapan jazaakallahu khoiron, niscaya akan memperbanyak untuk mengucapkannya satu sama lain".
Jazaakallahu khoiron kita ucapkan kepada yang menerima faedah ini.
Dan jazaakallahu khoiron kita juga ucapkan kepada yang menyebarluaskannya.

Oleh itu, mari kita amalkan ramai-ramai. Semoga memberi manfaat

Jazakallah khairan kathira (untuk seorang lelaki)
Jazakillah khairan kathira (untuk seorang perempuan)
Jazakumullah khairan kathira (untuk ramai)

Ini pula adalah maksud disebalik ucapan tersebut :

Jazakallah khairan = Semoga Allah memberi/menambah kebaikan kepadamu. 

Jazakallah khairan kathira = Semoga Allah memberi/menambah kebaikan yang banyak kepadamu 

Sebaiknya apabila kita mendengar seseorang mengucapkan Jazakallah khairan / Jazakallah khairan kathira, jawab lah dengan ucapan ini : 

Wa iyyaka (untuk seorang lelaki)
Wa iyyaki (untuk seorang perempuan)
Wa iyyakum (untuk ramai.

Ini pula adalah maksudnya :
Dan ke atas kamu juga

Hadith di riwayatkan oleh
Abu dawud nomer hadith 1672
Tirmidzi no. 1958
Nasa'i 6/53
Ibnu hibban no. 3413
Baihaqy di syuabil iman no. 9138
Dishahihkan Albaniy di Al mishkah no. 3024
Atsar Umar ra. di Mushonnaf Ibni Abi Syaiba 5/322
Tufathul Ahwadzi syarah hadith no. 1958
Faidhul Qodir 1/410
Syarah Riyadus shalihin Ibnu Uthaimin 4/22
📑Syaikhoh Ummu Abdirrahman.
Penerjemah : Al Ustadz Abdul Barr
√untuk wanita "jazaakillahu khairan"

semoga bermanfaat saudara-saudaraku 

Idea roti bun bentuk ikan

assalamualaikum kawan2...saya bukan nak bagi resepi...cume nak kongsi cara membentuk susun kepingan doh menjadi bun yang menarik selera kita dan anak-anak untuk panduan je...:-)


Idea Roti Bun Bentuk SUNFLOWER

Sekedar berbagi tips,trik & info...semoga bermanfaat untuk diri sendiri juga bagi orang lain...insya Allah ya...
Sumber dari siapa saja dan dari mana saja...saya koleksi disini biar mudah mencarinya saat di perlukan...


Inspiration 166 #



Semoga kita membersihkan jiwa dan suka melihat orang berjaya dan suka menjadi penyebab kecemerlangan orang lain. Jika kita tidak senang melihat orang senang kita tahu status hati kita.


Sources:
Victor Nunes

Mencintaimu Sampai Mati - Utopia




Dalam sepiEngkau datangBeri ku kekuatantuk bertahan
Kau percaya
Aku adaKau yang aku inginkanSelamanya
Reff:Kau adalah hatikuKau belahan jiwakuSeperti itu ku mencintamuSampai mati
Di hidupku yang tak sempurnaKau adalah hal terindah yang ku punya
Back to Reff: 3x
Seperti itu ku mencintamuSampai mati..

TEMPAHAN DURIAN & KOLE KACANG

                                ✽Åss∂ℓ∂♏u’∂ℓ∂ȋ̊Ƙu­♏ ω∂r∂h♏∂tull∂hȋ̊ ω∂ط∂r∂Ƙ∂tuh✽

Alhamdulillah...
hujan rahmat lagi pagi ni 15 september 2015,
bersamaan 1 Zulhijjah & keadaan jerebu sekolah ditutup .

hujan turun di bumi KLANG,
sejak masuk waktu SUBUH hingga ke waktu dhuha tadi..
angin sejuk nyaman je.
Allah ya Baari' ya Fattaah
Ya Allah, permudahkan urusan ku hari ni tanpa da sangkut2


#Talam Serimuka Durian
#Kole Kacang
#Syjualye...mtkhalalapaygkurang..
#Alhamdulillah
#SyukurSelalu
#maszie'licious


Terima kasih pada yang oder....

TEMPAHAN AWAL AMAT DIGALAKKAN 


Terimakasih kerana sudi membuat tempahan dengan maszie'licious.
 (Lainkali order la lagi).

Kalau berminat boleh whatsapp @ sms zie 017 69500 72
 
Copyright © MaSZiE | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in