RESIPI :Telor Dadar



Biar pun simple... tapi tak semua orang tau resepi ni...nak  jugak share resepi ... tak kisahlaa walaupun mudah bagi setengah orang ..


Bahan2:-

sebiji telur
beberapa titis sos ikan
beberapa titis kicap
1 sudu kecil air kosong
garam +aji (zie xmkn pak aji)
jika nak rangup di bahagian tepi telur dadar tu boleh masukan sikit tepung jagung...

Cara2:-

masukan ke semua bahan2 tersenarai lepas tu pukul dengan whisker..kalau gune garpu lambat sikit nak kembang..panaskan minyak..lebihkan sikit dari biasa.
goreng dengan sedikit minyak yang cukup panas.Untuk mendapatkan telur dadar yang fluffy,tutupkan kuali dengan penutup.
Masa goreng telor tu mengelembung..dah siap gebu dan lembut...






1 comments:

  1. So simple... nak cubelah... hehehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

 
Copyright © MaSZiE | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in