Anak penyu salah masuk pagar...


Assalamualaikum w.b.t Alhamdulillah





anak penyu terlepas kandang merayap sampai terkeluar pagar.Sedang aku asyik terbaring menotong cerita




Temptation of Wife – drama Filipina Telenovela TV3 terdengar anjing menyalak depan rumah. Dalam hati apa hal pulak ada pencuri ke ...? baik aku bangun tengok ,selak curtain nampak anjing ...aku terus buka pintu meluru ke pagar...rupa rupanya anjing jakun tengok penyu merayap.Dalam hati cantik nya penyu nie macam biasa tengok tapi dimana.Baik aku selamatkan ...panggil irfan .Ada anak penyu nak masuk dalam pagar kita.Irfan ambil bubuh dalam baldi dan isi sedikit air.Aku panggil jiran sebelah mana lah tahu takut penyu anak nya terlepas...tapi tidak kedengaran mungkin tidur....isshhh...tak tenang aku nak tengok cerita nie teringat kan anak penyu...




Habis cerita kami jenggah,penyu dok diam dalam baldi irfan kata penyu tidur....:)
sempat angah tengok penyu tu. Irfan kata ...angah ada penyu datang rumah kita...adik nak pelihara tapi Ibu tak benarkan...nanti petang sikit kita berikan pada jiran sebelah sebab anak nya suka peliharan.
Tak sampai sepuluh minit kami masuk rumah aku nampak aunty sebelah terjengok2 dalam pagar aku.Aku terus tanya cari penyu ke aunty...haaa ada nampak tak...??? Baru dia sedar anak penyunya hilang nasib baik kami selamatkan kalau hilang mesti anak nya nangisss ...sekarang anaknya kerja terbang (stewardess) Rm300 seekor anaknya beli...hooo :')


*** irfan bangga sekejap dapat jaga penyu mahal...:')

2 comments:

  1. Cantik corak cengkerang err..penyu ke kura-kura tuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. katanya kura2...cantik sgt tu yg mahal...

      Delete

Assalamualaikum.
Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

 
Copyright © MaSZiE | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in