Ya ALLAH....Marilah Kita Berdoa Kepada penumpang QZ8501 selamat


Kali ini dengan Kehilangan Penerbangan Pesawat Airbus 320 Air Asia QZ8501 yang di khuatiri terhempas di perairan Belitung Indonesia.
Pesawat yang menerbangkan 155 jumlah penumpang yang terdiri daripada 130 penumpang dewasa dan 24 kanak-kanak dan seorang bayi berlepas dari Surabaya pada jam 5.20 pagi dan sepatutnya mendarat di Singapura pada jam 8.30 pagi waktu tempatan sebelum terputus hubungan pada jam 6.17 pagi.

Pecahan penumpang mengikut Negara adalah seperti berikut:
1 Malaysia
1 Singapura
3 South Korea
1 United Kingdom
149 Indonesia
Krew Pesawat mengikut Negara:
1 France
6 Indonesia
Sumber juga melaporkan bahawa pesawat Air Asia QZ8501 juga telah meminta untuk mengubah haluan "Penukaran jalur penerbangan" bagi mengelak awan sejurus sebelum ia hilang.
Kini Usaha mencari dan menyelamat masih giat dijalankan.
"Bersama-samalah kita berdoa agar pesawat yang hilang berjaya di temui".
Marilah kita sama-sama berdoa, sekiranya mereka masih bernafas, semoga Allah lindungi mereka dan sekiranya mereka telah tiada, berdoa semoga Allah memberikan petunjuk dimanakah lokasi mereka ketika ini.. dan berbaliklah kita kepada kententuanNya.

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, segala sesuatu itu telah ditentukan olehMu...jika Engkau berkata "Kun Fayakun" jadi maka jadilah ia, maka selamatkanlah & lindungilah mereka yang berada di dalam pesawat Airasia QZ8501...sesungguhnya hanya Engkau yang mengetahui....

Amin Ya Rabb....
 

0 comments:

Assalamualaikum.
Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

 
Copyright © MaSZiE | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in