Sawi Lobak Goreng

Salah satu cara untuk  memikat hati suami adalah dengan masakan. Ya, apalagi masakan yang simple dengan bahan yang senang dari resepi nenek moyang kita zaman dulu.
Masakan simple nie jangan padang sebelah mata selalu membuat kita bertambah nasi memilih makan di rumah daripada makan di luar. Nah, apakah Anda sedang mencari resepi masakan yang mudah tapi bisa menggoyang lidah?
Jangan khuwatir, MZ akan memberikan resepi yang senang yang bisa bikin lidah bergoyang dan hati ikut senang. Jom cuba resepi nya ...


Mana yang tak kenal sawi lobak nielah dia.

SAWI LOBAK ASIN GORENG

No.1 - Potong bawang.bawang putih,celi padi dan halia muda (tak suka tak yah bubuh)


No.2. Sawi lobak di potong goreng tanpa minyak.


No.3. Isi ayam di perap dengan lada sulah dan tepung jagung.Goreng sampai masak


Tumis bahan No.1 masukkan isi ayam yang telah di goreng .air tepung jagung tadi di campur ke dalam bahan goreng dan masukkan lobak yg telah digoreng dan sedikit sos tiram.



SAWI LOBAK ASIN GORENG

Kan dah siap. Mudah dan meriah.


Resepi yang lazat dari mulut sampai ke hati....

Akhir Salam, banyak-banyaklah berzikir kepada-NYA, moga kita semua diampunkan-NYA. Hingga ketemu lagi di lain kesempatan... Sayang semua.


17 comments:

  1. sawi lobak ni sama dengan lobak asin ke kak??? heee...sebab mama farah ajar panggil lobak asin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sawi lobak asin benda yg sama,kebiasan sawi nie masak assam pedas @ assam rebus ...ayah akak suke masak chinese style..

      Delete
  2. Uish mcm menarik ni...nak cuba jugak..

    ReplyDelete
  3. Hehehe Lya tak biasa masak sawi lobak tp biasa tgk la ..
    Insyaallah kalau tekak nak makan blh jugak di cuba nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. INGAT dah bubuh sos tiram garam xperlu lagi...

      Delete
  4. Assalamualaikum dan salam singgah petang Sis...Diana belum penah pulak makan sayur Sawi Lobak ni Sis...tapi tengok resepi Sis ni,macam sedap jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sawi lobak nie mmg selera akak..asam pedas pon sedap

      Delete
  5. macam lobak asin jer...tak pernah makan lagi nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie sawi lobak..yg lobak asin tu goreng dgn telur mables...

      Delete
  6. time beli aunt chinese pelik wooo.. u tau masak n makan nie sayur ,lu bikin apa ...so ai story cara masak dia kata sama ...

    ReplyDelete
  7. Lobak goreng mmg sedap.. menyelerakan buat makan malam.. :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

 
Copyright © MaSZiE | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in