favorite color




Pastilah hampir semua orang mempunyai salah satu jenis warna yang sangat disukai dari sekian banyak warna yang ada atau yang biasa disebut dengan warna favorite.Nah, dari situ kita bisa lihat watak berdasarkan warna-warna favorite color,betul tak ??

Orang kata warna melambangkan peribadi..betul ke?

Entahlah...macam aku ni, aku pun tak tahu ape sebenarnya warna kegemaran aku...warna aku suka bertukar2 ikut faktor umur aku...time sekolah masih ingat lagi minat warna pink segala barang warna  pink hangger, baldi,kasut sukan,segala2 pink biji mato je tak tukar pink...hohooo...

time kerja aku suka warna  ,merah,hitam dan Putih ..wahh.. sudah tukar ke...lepas bergelar isteri dan ibu tukar lagiii ....ikut suka ler ye zie(adorakukesah..)sekarang akak nak ceta warna yg akak suka rasanya tak tukar2 dah kot...(nak tukar beribukali pon org tak kesah)

Untuk Kereta, rumah dan peralatan dalamnya rumah aku suka warna hitam,Putih  & kelabu @ Gray .Tapi kalau ikut mata aku ni, aku memang mudah tertarik dengan warna

pink @ merah jambu.... agaknye itulah warna kegemaranku...heheh..boleh ke macam tu?!

pink adalah warna yang muda, ceria, menyenangkan serta menyemangatkan, sedangkan pink membawa kesan dan energi yang sama seperti warna merah, sensual dan bergairah,  pink lebih menonjolkan kesan romantis.


Efek warna pink hampir sama seperti merah, menstimulasi energi dan meningkatkan tekanan darah, respirasi, detak jantung , denyut nadi, warna ini juga membuat kita lebih percaya diri.


Sungguh pun begitu, baju-baju aku taklah semuanya pink...begitu jugak barang-barang lain, takde maknanye aku nak letak semuanya pink...nanti jadi cartoon Pink Pantherlah pulak...ehehee 

Ade orang terlalu obses dengan warna kegemaran dorang ni...kalau suke color pink tu segala-galanya nak pink...pelik pulak aku(ituakuler)...yelah nama pun dah warna kegemarankan...lantak kome la...aiman tak kesah...kuwang3x


Orang yang suke color pink ni selalunya bersifat feminine...sebab tulah orang lelaki kalau boleh taknak ade kaitan dengan color ni tapi sekarangkan dah moden...fesyen tanpa sempadan...ape sahaja color milik semua orang...betul tak?! En.cayang pun dah boleh terima baju yang warna-warna ala-ala pink ni...nampak lebih metroseksual kan...? Kui kui kui...

Apa warna tema raya korang tahun nie..??

Tema Akak tahun nie   kelabu @ Gray       yang pelik bertema lah sangat..ibu dan abah tetap warna  pink    dah tawaf banyak kedai yang itu juga pilihan kalbu

Rahsia Merah Muda
Menyukai keintiman dan kasih sayang, amat peka dan cengeng lebih memuja keindahan fizik.
Cenderung tak tegas, sangat mementingkan urusan orang lain sampai urusan sendiri terlupa.Cenderung keanakan dengan kepribadian lemah dan selalu membutuhkan dukungan.Sangat telaten dan mengagumi keindahan.

Kalau ikutkan semua color  pun aku suke...ikut keadaan...


Tapi dalam banyak-banyak color aku kurang minat dengan color biru...maaflah ye orang-orang yang suka color biru... kite tak serupa...ngeh ngeh ngeh...color biru  dengan lelaki lebih sesuai ...(kalau dah tak suke banyak ler ceritanya..)


Kebanyakan orang disekeliling aku mesti suke color biru... Kata orang, sape yang minat warna biru ni romantik, tenang, cool...betul ke? Agaknye lah kot...hahaha!


Kenapa aku tak suke color biru

Sebabnye...aku rasa color biru ni warna yang menyedihkan..nyamuk 2x lebih tertarik melihat  color biru dibandingkan warna lainnya. blue...nama pun biru...bile aku tengok color ni mesti aku rasa sedih  T_T dan tak masuk langsung dengan kulit akak yang....tengok sendiri ler

Sebab tu aku kurang baju color biru...hehehe...but... my jeans is always blue....yelah takkan nak pakai jeans color pink pulak kan...
akak, ni bukan body  artis gitew!

Rahsia Warna Biru
Jika anda suka warna biru, anda tergolong sebagai pemurung dan selalu bertindak pasif dalam banyak hal. Mendambakan ketenangan dan ketenteraman. Anda selalu mendapat kesulitan dalam pergaulan.  Begitu juga dalam bercinta kerana anda lebih cenderung menyembunyikan perasaan.

Warna hitam pun aku suke gak...

Orang selalu cakap warna hitam ni misteri...ape yang misteri aku pun tak tahu!

Hitam  melambangkan kekuasaan dan kekuatan karena hitam  bisa membangkitkan kekuatan emosional, yang aku tahu berpakaian warna  hitam dapat membuat si pemakai terlihat lebih ramping dan lebih modern.(part nie yang akak suke... ;)


Efek warna hitam dapat membuat lebih menarik perhatian

Rahsia Warna Hitam
Anda sangat lincah dalam hal-hal tertentu saja. Jika anda berada dilingkungan yang tidak disukai, maka anda akan menjadi murung. Anda selalu tampil menarik dan rapi. Ramai orang cuba mengejar dan merebut cinta anda.


Ade ke orang suke warna kelabu?

Mestilah adekan kalau tak, tak dapatlah aku beli tudung warna kelabu... Warna kelabu ni senang nak matching dengan ape sahaja... betul tak?! Aku paling banyak tudung warna kelabu

 Warna Kelabu
positif:keamanan, keandalan, kecedasan/inteligen, padat, konservatif
negatif:mram, sedih, konservatif


Putih lambang suci, bersih, setia,kemurnian dan macam-macamlah...

Efek dari warna Putih   adalah membantu kejernihan pikiran,memotivasi untuk menyigkirkan rintangan atau halangan,membantu menjernihkan pikiran.

Kebiasaan nak nikah pilih baju warna putih... nak solat bagi wanita guna telekung putihBendera putih secara universal menandai perdamaian....nak kafan mayat pun pakai kafan putih...!

Suka tak suka, warna putih akan menyelimuti kita bila ajal menjemput kita kelak! Putih warna terakhir kita!Eiii...seramlah pulak...

Rahsia Warna Putih

Jika anda menyukai warna putih, maka anda adalah orang yang dilahirkan ke dunia dengan sempurna, banyak orang mengagumi anda kerana sifat anggun, sifat idealis dan moral anda yang teramat tinggi. Tak pernah angkuh, senang menolong siapa saja yang memerlukan bantuan anda.

P/S:Eiii...Itulah sedikit cerita tentang erti warna dan hubungannya dengan keperibadianmu,apakan sesuai? tapi jangan diperbesar ye masaalahnya kalau tidak sesuai dengan keperibadianmu hehehe..:-)



0 comments:

Assalamualaikum.
Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

 
Copyright © MaSZiE | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in