Shopping di JPO (Johor Premium Outlet)

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum^^


Selepas penat seharian berkubang di Legoland on the way ke rumah adik en.cayang kami dah nampak  signboard ni,dah tersenyum simpul dah ni... dalam paler terpikir nak beli apa ?? ceh macam la banyak duitnyer...dalam hati nak window shopping jerr...heehee (bolehcayakew....)



kami jalan 'cuci mata', tengok saja apa yang ada, alang-alang ke JB kan...

JPO merupakan yang pertama di bina di Asean, yang mana ia merupakan model sama seperti 69 premium outlet yang terdapat di seluruh negara. Ada di US, Japan, Korea, Mexico etc. Terdapat lebih dari 80 stores
 dll yang menawarkan diskaun sekitar 25 % - 80 %

First impression aku nak habaq mai yang JPO sangat-sangat best sebab banyak branded outlets yang menawarkan item dengan harga yang murah gila. U know why? Sebab JPO punya konsep memang jual off season branded items untuk stock clearance.Ador aku kisah, yang penting cantik, branded dan original. Ada jugak certain outlet yang jual latest items dengan harga yang sedikit murah dari boutique. So, jadilah pengguna yang bijak. Belilah di JPO yang menawarkan harga yang memang berbaloi-baloi untuk kehendak korang.


 di homestay teringat2 yg dalam kotak kaca nie...

tapi 2nd day pegi sekejap aje..sebab dah tau nak tuju mana....kitaorg sampai situ dalam kul 4.00ptg....kul 6 dah gerak keluar...n kitaorg  terus balik...BBR

 Butik Coach menjadi tumpuan, Ramai orang beratur untuk masuk.ai tak masuk sebab dah ada3bagnie nak berubah selera pulak....

di sini paling lama en.cyg beli short pant,angah beli kasut bola,along beli jersey dan sandal.....still murah.....save about 80% from KL...

adik irfan beli bola bintang2....



 Cantik design bag, yang ai berkenan harga...umanggg aiii.....RM5k.. Fuhhh xdo budget...

so..apa yang kitaorg dah shopping di JPO...hehehhhehe...
Kasut bola angah RM769 boleh dapat RM2++.

VS ai dah tinggal sikit sekali jumpa borong....

kemudahan surau and toilet dalam ni memang ada disediakan dan bersih..so selesa untuk kita orang islam nak berlama2 kat sini kalau list barang masih panjang...dan poket masih tebal ....hahahhaha..


 tersenyum jom kita balik.....

JPO ada 2 tingkat…tak sampai 4 jam pun aku spent kat sini, lagi lama kat sana, lagi laju duit keluar. Huhu...so kita berbelanja secara berhemah.

dekat sini daku grab my 1st MICHAEL KORS ever...dari awal teringat design dlm kotak kaca murah sikit tapi pilihan en.cyg lagi gempak.muahhhh love u so strong.

tapi everything di JPO harga dah rendah n dah discount dalam 30% up to 70%...

Ayat pujuk rayu Angah kat ABAH...lain kali nak shopping  kite dtg sini ler harga JPO byk beza dari KL ler...ABAH :-)

Kesimpulannya memang berbaloi shopping di sini.....jika inginkan barangan berjenama datang la di sini...memang save....lagi satu barangan yang ada di sini seperti handbag memang tak jumpa di butik-butik shopping mall and modelnya pun tak banyak....very exclusive.......I m really enjoy!!! :))

Tanya IBU kalau datang JB nak pergi JPO lagi tak?
boleh jer…Nakkkkkk

1 comments:

  1. Hi Zieha, nice blog u have here. Would u be so kind to share a simple guide i made for ou feloow muslims to locate the prayer room. Thanks in advance.
    http://saudagaralamlain.blogspot.com/2014/06/direktori-surau-johor-premium-outlets.html

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

 
Copyright © MaSZiE | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in