MY Portmeirion

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum^^
Selamat Hari SABTU peeps! Hari ni mesti mesti ada kenduri kahwin kat mana mana kan?
Aishh...akak kemalasan melanda...cuma malas nak keluar rumah.Banyak kerjo nak di buat...


Did you start your week with roti canai this morning?

tak breakfast biasalah minum air O kenyang sambil layan kerajinan tahak gaban...siap2 mejemur baju dan cuci toilet...terus masak nasi ayam dan BROWNIE.Along demam permintaannya nak NASI AYAM...siap masak kemas kabinet dan mop lantai...terus terfikir nak buat entry  PORTMEIRION yang ai collection ...




The weekend has started!

Mana yang berada di luar rumah dan di jalan raya Don't forget to drive safely everyone!




mai ler kita ceta sikit pasal pinggan magkuk yang bernama Portmeirion....




Apa itu Portmeirion? Kalau US terkenal dengan set pinggan mangkuk Corelle, UK terkenal dengan pinggan mangkuk Portmeirion. Tapi 1 Portmeirion serving plate mungkin aku boleh katakan 3 kali lebih berat daripada 1 Corelle serving plate. Mungkin sebab tu ada juga ibu2 kat sini tak berminat dengan koleksi Portmeirion sebab berat. Bagi yang minat English style, Portmeirion memang pilihan tepat sebab ciri Inggeris memang sangat terserlah daripada corak dan rekabentuk pinggan mangkuknya.

Haaa amekkawww.. Orang lain rata-riti bercerita pasal kenaikan harga gula dan pembentangan bajet 2014 , ko plak soppeng pinggan mangkuk.. Sangatttt makcik-makcik.. Hohoho..aku soppeng ni dah hampir 2 tahun. Puas hati mak, walaupun duhett hengget dah tinggal siketttt.. Kehkehkeh..

Percaya atau tak, satu koleksi tea set dan beberapa ketul tea plate berharga hampir RM2000 di Malaysia. Mana tak nya, satu teapot untuk koleksi satu koleksi yang aku dok aim kalau takde offer harganya 27.50 pound, lebih kurang RM137.50 based on current currency exchange. Giler mahal! Kalau beli dan tetiba jatuh pecah memang aku pengsan. Oleh sebab itu, biasanya orang Malaysia yang giler Portmeirion akan pegi beli masa ada jualan runtuh di kilang Portmeirion di Stoke On Trent.Ni aku beli kat mummy Lynn oder beratus keping melalui kawan yg dok di sana...ai pon tumpang sekaki jer tu yg sikit....kih kih kih

Dan ni hasil tangkapan aku dengan jumlah harga belian paling minimum dengan mamy Lynn.Kat belakang setiap satu ada tulis made in England.
 Botanic Garden


  
jam pon ador...

Close up bunga


Side Plates 8pcs

 

 Cop pembuat


 Apron,Tea Towel (pack of3) and Oven Gloves


Kalau ada rezeki lain kali, Inshaa Allah dapatlah beli koleksi yang diidamkan. 
 Terima Kasih sudi singgah kat blog nie :)

1 comments:

Assalamualaikum.
Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

 
Copyright © MaSZiE | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in