Bunga oh bunga

Assalamualaikum..

Wanita ibarat bunga, antara perhiasan dunia yang amat memikat lelaki. Sebagaimana hadis Rasulullah S.A.W bermaksud:
“Dunia itu perhiasan dan sebaik-baik perhiasannya itu ialah perempuan yang solehah (perempuan yang baik tentang agama, akhlak, rumahtangga, pergaulan dan sebagainya).” – (Riwayat Muslim)


Bunga-bungaan adalah kemestian di dalam aspek hiasan rumahtangga. Sepasu di atas meja makan, sejambak di sudut ruang tamu dan pelbagai lagi ruang yang ada. Ada di kalangan wanita yang tidak berapa sukakan jambangan bunga apalagi yang bercirikan plastik. Mereka mungkin memilih gaya minimalis atau zen style mengikut trend terkini.Aku memilih ikut apa...Ikutsuker...tanya sama poket agak2 ok jalannnn....heheee




ALLAH menguji keikhlasan apabila bersendirian. 
ALLAH memberi kedewasaan apabila ditimpa masalah. 
ALLAH melatih kesabaran dlm kesakitan. 
ALLAH tidak pernah mengambil sesuatu yg kita sayang, kecuali menggantikannya dengan yg lebih baik..InsyaALLAH..

mOOd Monday gitew :-) Jom pusing tasik....

12 comments:

  1. Balas kunjungan dan follow terima kasih

    ReplyDelete
  2. sejabak bunga memang boleh membuatkan suasana kat rumah rasa lain..tapi biasa kalau dah ade bunga2 atas meja nie kena rajin maintain..kalau tak nanti jadi tempat kumpul habuk..hehehe

    p/s: follow sini

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi sgt ckp azlan sebab dulu mz mals nk berbunga dlm rumah,anak semua nya lelaki habis bunga di buat pedang...hahaa

      Delete
  3. Bukan perempuan jer suka bunga. Kalau kat rumah ni xde bunga rasa macam janggal jer, semua orang sukakan kecantikan...apatah lagi bunga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mz setuju BM walaupun bunga plastik rasa bertambah ceria segala2nya..kalau bunga hidup ya ampun lagi suka TAPI tak lah samapi seperti beruk dapat bunga..hahaha

      Delete
  4. Replies
    1. Subhanallah walhamdulillah... Allahuakbar.. Salam Isnin Bunda.. :)

      Delete
  5. Saya pun penggemar bunga.. suka tanam pokok2 bunga.. salam Isnin Maszie.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pokok yg kita tanam keluar bunga seronok tu x dpt nk dambarkan dgn apa...salam selasa khir ..:')

      Delete
  6. Bunag la pulak hehehe ..
    Lya tak berapa suka sgt bunga2 plastik ni Zie ..
    Kat dlm umah pon takder hiasan bunga2 dlm pasu huhuhu ...
    Tapi kalau bunga hidup kat luar rumah Lya ngan hubby mmg suka ...
    Kami mmg suka tanam pokok2 bunga ..nampak segar ngan pelbagai warna ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. zie pon kurang ngan bunga plastik,tapi ari tu jln2 terjebak juga...
      bunga idup zie byk mati time cuaca panas taun lepas lagi asyik ulang alik ke rumah shah alam...skg dah dok sini terus..tapi belom masa sesuai lagi utk meneruskan projek bunga2 nie...

      Delete

Assalamualaikum.
Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

 
Copyright © MaSZiE | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in